ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ | ΕΙΜΑΣΤΕ | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ | ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ | ΕΚΔΟΣΕΙΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
        
Ελλάδα κομμάτι της ψυχής μας
Ο Οδυσσέας δεν ταξίδεψε ποτέ (Παρουσίαση)
η υγεία του ανθρώπου και η υγεία του κόσμου
το διηνεκές στην τρίτη χιλιετία
ωμοφαγική διατροφή
να κρίνουμε ή να μην κρίνουμε;
ιδού η απορία.
ποιος είναι ο ελεύθερος άνθρωπος;
συνέντευξη του μανώλη μπριλλάκη,
ΕΡΤ 1, 11/6/1999
γιατί οι άνθρωποι ουρλιάζουν όταν θυμώνουν;
θάνατος-ανάσταση
συνοδεία θανάτου
το παραμύθι του σύννεφου και της βροχής
το καφέ - σχολείο γεννιέται ή πως γκρεμίζεται ένας τοίχος.
οι κρίσεις στη ζωή μας
τι είναι διάλογος
σίβα ναταράγια
ο πρίγκιπας του κοσμικού χορού
τι τριάντα, τι σαράντα, τι ογδόντα
τα παιδιά: οι δάσκαλοι του ανθρώπου της νέας εποχής, της νέας συνείδησης
γιατί η σεξουαλική-ερωτική σχέση είναι τόσο σημαντική στη ζωή μας
το μανιφέστο της αγάπης
η πίστη και το απόλυτο
όταν ο έρωτας γίνεται έρωτας
συνέντευξη του κώστα φωτεινού στην εκπομπή της έλλης βαλσαμίδου
η ικανότητα που έχει ο άνθρωπος να θεραπεύεται μόνος του
ο φόβος της αλλαγής
το κοριτσάκι στο δάσος
ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΑΡΘΡΑ ΤΑΙΝΙΕΣ

γιατί η σεξουαλική - ερωτική σχέση είναι τόσο σημαντική στη ζωή μας

Σοφία Φώτεινα – Χατζηκοκόλη
Ολιστική Ψυχοθεραπεύτρια
στον Οργανισμό Κώστας Φωτεινός- Καφέ Σχολειό

Ο άνθρωπος είναι το μόνο ον πάνω στον πλανήτη που ερωτεύεται. Όλα τα άλλα ζευγαρώνουν, ακόμα και αυτά που είναι «μονογαμικά» όπως οι κύκνοι ή τα περιστέρια. Η διαφορά είναι ότι όλα τα υπόλοιπα όντα ακολουθούν τον προγραμματισμό τους και ζευγαρώνουν ανάλογα με την εποχή χωρίς σκέψη ή απόφαση, ενώ ο άνθρωπος επιλέγει τον χρόνο, τον τρόπο, ακόμα και το αν θα ερωτευτεί ή όχι.

Από την αρχή της ζωής μας παρακολουθούμε τους γονείς μας και τη σχέση τους καθημερινά. Κάνουμε τις διαπιστώσεις μας και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας: …Α, η πόρτα των γονιών μας είναι κάποιες μέρες κλειδωμένη, ενώ τις υπόλοιπες είναι διάπλατα ανοιχτή. Άρα αυτό που συνέβη είναι κάτι προσωπικό τους, ας μη ρωτήσω….Χμ!! Εκείνες τις κάποιες μέρες όταν βαίνουν από το δωμάτιό τους μοιάζουν πιο ευδιάθετοι, είναι πιο περιποιητικοί ο ένας προς τον άλλον, άρα κάτι καλό έχει γίνει…Για δες!!! Τις επόμενες ώρες από Άννα και Νίκος, οι γονείς μου έγιναν Αννιώ και Νικολάκης. Και το βλέμμα του ενός χάνεται για λίγο (λίγο;) μέσα στο βλέμμα του άλλου. Άρα ότι και να συνέβηκε τους έφερε πιο κοντά, τους έκανε να φέρονται πιο τρυφερά μεταξύ τους….Βρε, βρε και ξαφνικά βρήκαν επουσιώδες να με μαλώσουν γιατί άφησα στη μέση του καθιστικού τα παπούτσια και το μπουφάν μου. Α! σίγουρα είναι κάτι καλό για όλους μας.

Ή βγάζουμε κάποια άλλα συμπεράσματα: Μετά από τη φασαρία που ακουγότανε το βράδυ, η μαμά κλείστηκε στο μπάνιο κι έκλαιγε, ο μπαμπάς άναψε τσιγάρο που δεν το κάνει ποτέ στην κρεβατοκάμαρα. Το παιδί σκέφτεται: Τι έπαθε η μαμά μου; Τι προβληματίζει το μπαμπά μου;

Την άλλη μέρα και οι δυο αμίλητοι, η μαμά δεν μαγείρεψε, ο μπαμπάς την έβρισε και με πήρε στη γιαγιά για να φάμε κι εκεί κατηγορούσε τη μαμά ότι δεν είναι καλή μαγείρισσα. (Επικίνδυνα τα πράγματα. Σύρραξη.) Επιπλέον με χρησιμοποιούν και με βάζουν κι εμένα μέσα στον καβγά τους. Μάλλον πόλεμο θα έπρεπε να πω.

Κάποια τέτοια γεγονότα ζούμε από παιδιά. Και αυτά μας καθορίζουν στην μετέπειτα ζωή μας. Γιατί η εικόνα της σχέσης που έχουμε από τους γονείς μας είναι το πρότυπο που έχουμε για τις σχέσεις που θα δημιουργήσουμε στη δική μας ζωή. Και, είτε θα το μιμηθούμε αν είμαστε «καλά» παιδιά και θα ταυτιστούμε με αυτό ή θα επαναστατήσουμε και θα το αντιστρέψουμε και θα ακολουθήσουμε την αντιστροφή κατά γράμμα.

Και επειδή η απόφασή μας είναι μια καταναγκαστική συμπεριφορά, δηλαδή μπορούμε να λειτουργήσουμε μόνο έτσι πάλι δεν θα είμαστε ευχαριστημένοι στη ζωή μας και θα διερωτόμαστε γιατί. Και εννοώ ότι θα μας συμβαίνουν τα πράγματα μόνο έτσι όχι μόνο στον ερωτικό τομέα αλλά και στις φιλίες μας, και στη δουλειά μας και στις σχέσεις μας με τα άλλα μέλη της οικογένειάς μας αλλά και στις κοινωνικές μας σχέσεις.

Ας δούμε σαν παράδειγμα τη δεύτερη περίπτωση που αναφέραμε παραπάνω:
Αν είμαι κορίτσι ταυτίζομαι – στη λειτουργία μου σαν γυναίκα – με τη μαμά μου. Και εάν είμαι «καλό» παιδί θα γίνω κι εγώ μια γυναίκα που όταν δεν περνάω καλά, όταν κάτι με στεναχωρεί, δεν μιλάω, τιμωρώ παθητικά με στέρηση (φαγητού, σεξ, χαράς ή οτιδήποτε άλλο). Αν επαναστατήσω σε αυτό το μοντέλο της γυναίκας, όπως η μαμά, τότε μπορεί να γίνω μια γυναίκα που δεν δέχεται «μύγα στο σπαθί της» (βλέπετε; Θα έχω αποκτήσει και σπαθί) θα κάνω τον ένα καβγά πάνω στον άλλο και θα παίζω τη δύσκολη από το φόβο μου μήπως με κακομεταχειριστεί ο σύντροφός μου.

Κι αν είμαι αγόρι ταυτίζομαι- στη λειτουργία μου σαν άντρας- με το μπαμπά μου. Κι αν είμαι «καλό παιδί» δεν θα επικοινωνώ με τη σύντροφο μου την οποιαδήποτε στεναχώρια μου, θα καπνίζω πολύ όπως κάνουν οι άντρες κι όταν συνεχίζει ο πόλεμος και δεν βρίσκω φαγητό στο σπίτι θα πηγαίνω στη μαμά μου ή όποια άλλη γυναίκα παίζει το ρόλο της μαμάς εκείνη την εποχή. Αν είμαι ένα ενεργητικό αγόρι, μπορεί και να τα σπάω για να διαμαρτυρηθώ και να δείξω σε όλο τον κόσμο πόσο κακοπερνάω ή πόσο με πνίγει το δίκιο.
Επειδή δε αυτές θα είναι καταναγκαστικές συμπεριφορές, δηλαδή θα τις έχω επιλέξει σαν μοναδικό τρόπο αντίδρασης στον οποίο θα έχω οδηγηθεί από φόβο, πάλι δεν θα είμαι ευχαριστημένος. Και αυτό θα μου συμβαίνει σε όλες τις θεματολογίες.

Να, λοιπόν, γιατί το σεξ καθορίζει ολόκληρη τη ζωή μου. Από τη γέννησή μου βομβαρδίζομαι ανεπαίσθητα, θετικά ή αρνητικά από τη σχέση των γονιών μου. Που ότι κάνουν στο κρεβάτι τους το συνεχίζουν και στις υπόλοιπες πράξεις της καθημερινότητάς τους. Τα βέλη του μικρού θεού έρωτα, φτάνουν κι εμένα, αγγίζουν και τη δική μου καρδιά.


ΧΑΡΤΗΣ GOOGLE

Προβολή μεγαλύτερου χάρτη


είδαμε και μας άρεσαν οι ταινίες

Sliding Doors

Tο σπίτι στη λίμνη

Γαλάζια λίμνη

Don Juan de Marcos

Beautiful windy

The pursuit of happiness

Ο τελευταίος έρωτας

Πριν το ηλιοβασίλεμα

Το λουλούδι της ερήμου

Έκτη αίσθηση

Το πράσινο μίλι

Σινεμά ο παράδεισος

Άρωμα γυναίκας

Το ημερολόγιο

Ασκήσεις ηρεμίας

Καλύτερα δεν γίνεται

Slam dog Millionaire

Finding Never Found

Bag

All that jazz

See you in Paradise

Gezunt heit

Eat – Pray – Love

Karate kid

127 ώρες

Μαύρος Κύκνος

Ο λόγος του βασιλιά